Počet zobrazení stránky

úterý 28. srpna 2012

Něco o crowdfundingu

Tak už i u nás konečně zkoušejí lidé sponzorovat projekty prostřednictvím crowdfundingu. Ona je to v podstatě stará dobrá sbírka, jen s využitím modernějšího přístupu. Přesto mě docela děsí, co jsou lidé schopni dát na internet. Některé projekty jsou spíše zabijáci společných snah. Jejich autoři si to ale vůbec neuvědomují a často to nedochází ani provozovatelům našich "takycrowdfundingových serverů" jako je příšerný Fondomat.cz nebo jen o něco méně příšerný nakopnime.cz. Zatím nejlepší volbou, která jakš-takš funguje je pro našince v České republice kreativcisobe.cz. V mezinárodním měřítku pak indiegogo.com (celosvětově Kickstarter.com, ale ten je postavený trochu jinak a moc s Evropou nepočítá). I na Kreativcích se ale objevují věci, nad kterými zůstává rozum stát.

Tohle je moje kritika z pohledu člověka, který by rád přispěl na dobrou věc:
  1. Myslím, že soudnému člověku musí být jasné, že projekt s názvem, který si nejsem schopen ani zapamatovat a navíc mě není ani není schopný upoutat, prostě také nebudu platit. (Letní dětský tábor - obnova stanových matrací a dřevěných podlážek)
  2. Proč si myslíte, že vám budu posílat peníze, když mi ani na filmu nejste schopni koukat do očí? (Nákup džberových stříkaček pro činnost družstva Mladých hasičů)
  3. Řekněte mi přesně, proč po mě chcete peníze a co s nimi uděláte!(Canisterapie Cantes, o.s.)
  4. Řekněte mi co umíte a ukažte mi to! Fantazírovat umí kde kdo.(PROTANČENÝ ŽIVOT - dokumentární film)
  5. Na hnusné video se prostě nevydržím koukat, proč bych měl něco takového ještě podporovat?
  6. Nezapomněli jste o projektu na crowdfundingovém serweru informovat všechny známé a příbuzné? Proč bych měl něco dávat já, když vám nic nedali ani vaši kamarádi a rodiče? (Nevers)
  7. Vůbec nezáleží na tom, že jinak děláte skvělou věc (viz třeba ti mladí hasiči), když si blbě uděláte kampaň tak vám prostě nic nedám, protože mě nebaví zjišťovat co se s těmi penězi pak stane.
  8. Přesvěčte mě, já se chci nechat přesvědčit, ale nezkoušejte na mě ptákoviny (Strašidelný zámek Eligor, Videoklip: prevence obezity, Nemovitosti v Brazílii)
Jak to, že tohle je jasné malým dětem (Chřestýš 23), ale není to jasné dospělým organizátorům?

PS: Schválně to srovnejte s tímhle projektem na indiegogo



1 komentář:

  1. to posledne video chrestys teda dava na frak, konecne uroven kickstartera, co dokazuju aj vyzbierane peniaze.

    OdpovědětVymazat