Počet zobrazení stránky

sobota 5. září 2015

Mé poznámky k dokumentu Uloupené Kosovo

Tomuhle dokumentu jsem se dost dlouho vyhýbal. Mám rád Balkán, ale vím že tam byla vždycky horká půda. Když se ten konflikt odehrával, neměl jsem z něj rozum, vlastně jsem ani nemohl mít.

Dějiny Balkánu totiž nedávají smysl, když z nich vynecháte nacionalismus a náboženství. Skoro každý pohrobek Jugoslávie by v duchu rád založil své Velké "něco" (doplň Chorvatsko, Albánii, Srbsko...) přičemž mají svou národnostní identifikaci pevně spojenou s náboženstvím. 

V případě Kosova se ale stalo něco zvláštního. Je to území, které bylo v podstatě celé odevzdané zločincům. Zakladatelem nové "republiky" byli komunisticko-islámští teroristé. To se nedalo pochopit.

Co jsem věděl jistě bylo, že Američané otravují Jugoslávii používáním protitankových střel z ochuzeného uranu a obcházejí mezinárodní zákaz kazetových pum používáním kontejnerových pum - stejně malé bombičky nepadají z podvěšené kazety ale vysypou se z velké bomby po odhození. 

 

Klasické kazetové pumy, stejně jako kontejnerové pumy mají prachmizernou účinnost proti obrněné technice, krytům nebo stanovištím zbraní. Nejsou přesné ale plošné. Jejich smyslem je zasáhnout co největší počet nechráněných cílů - jsou to vyhlazovací zbraně s nejvyšší účinností proti civilnímu obyvatelstvu. V současnosti je používání této munice vyčítáno Assadovu režimu v Sýrii. 

Proč? Vypadalo to jako kdyby Američané Albáncům v rasové čistce pomáhali. Nedávalo to smysl. jenže na to abych vůbec pochopil, co to evropští politici vlastně dělají, jsem musel vidět alespoň malou část z tohoto filmu. Poučil mě nejen o tom, ale také mi trochu ukázal odkud pramení ten "strach z islámu", s nímž si teď tolik lidí otravuje facebookové účty.

Je mi v podstatě jedno jestli budete tomu dokumentu vyčítat jednostrannost, nejsem ani schopen posoudit, jestli je nějaká druhá strana, které by měl být v tomto dokumentu dán prostor. 


Jsou tam ale některé momenty, na něž chci upozornit a které stojí za to si zapamatovat:

Za prvé je podle mě důležité si všimnout, že nešlo o etnický konflikt ve smyslu Srbové-Albánci.  Členové UÇK pronásledovali, vyháněli a vraždili i Romy a Albánce s příliš dobrými vztahy se svými nealbánskými sousedy. 

Druhý moment, kterého byste si měli všimnout je přítomnost mudžahedínů v jednotkách UÇK. Je to nejen řečeno, ale i vidět na některých záběrech.

Třetí - zástupci USA, členských zemí NATO v družném rozhovoru s masovými vrahy, obchodníky s drogami a lidskými orgány z UÇKMadeleine Albrightová objímající Hashima Thaçiho

V současné době je již propojení kosovských radikálů se štědrými sponzory ze Saúdské Arábie veřejným tajemstvím. Pokud se tedy někdo ještě ptá, proč takový odpor k islámu, tak tady je důvod. Lidé se neobávají, že je naše a evropské elity zradí, jsou si tím totiž jisti. Za posledních sto let to udělaly pokaždé, když nebyly k správnému jednání vysloveně donuceny. Proč? K tomu se hodlám ještě později vrátit.

Žádné komentáře:

Okomentovat