Počet zobrazení stránky

pátek 10. srpna 2012

Duka a nacisté

Tak náš hlavní český představitel katolické církve se neudržel aby nekomentoval volební kampaň ČSSD. Když pominu, že komentovat jakoukoli volební kampaň z hlediska pravdivosti či čehokoli jiného je v principu nesmysl - Nebudeme před vámi uhýbat pohledem, Mobilizace, Myslím to upřímně, Přemluv bábu - musím reagovat na jedinou věc v samotné výtce a totiž ono přirovnání k propagandě Třetí říše.
Přiznávám, že mě tohle zvedlo ze židle. Kdykoli totiž přijde řeč na nacismus, měla by být katolická církev zticha. Jediný zvuk, který by měl být v takové chvíli přípustný by byly rány od úderů čel jejích kněží o zem ve výrazu nejvyššího studu a pokání.
Katolíci se vůbec rádi vidí jako křesťané v tom stereotypním způsobu vidění, kdy oni jsou obětmi a ostatní je pronásledují, aby se nakonec ukázalo, že pravda byla na jejich straně - straně slabých a utlačovaných.
Asi sedmnáct století už je to pouze mýtus. Ale teď nemám v úmyslu se vracet k tomu, co dělala katolická církev někdy ve třináctém století. Chci vám ukázat co dělala ve století dvacátém.
Začněme naším prvním prezidentem a vznikem samostatného Československa. Habsburkové - vládci Rakouska - Uherska - byli pomazanými vládci. Jinými slovy se katolická církev starala o podstatnou část státní propagandy. Útok proti císařské nadvládě byl proto také útokem proti moci katolické církve. Ostatně TGM už od roku 1880 katolíkem nebyl, v tomto roce z církve vystoupil a vstoupil mezi protestanty (možnost oficiálně nevěřit, nebo zvolit jinou alternativu v R-U neexistovala). S TGM mají katolíci problémy dodnes (Viz ZDE). Nedá se totiž říci, že by náš "tatíček prezident" byl zrovna věřící, názory se klonil spíše k agnosticismu, utilitarismu a evolucionismu (viz Ideály humanitní).
Od svého vzniku je tedy Československo s ŘKC poněkud na kordy. Pár kapek jedu do téhle situace přilil Vatikán v roce 1933 když byl v Římě 20. července kardinálem Pacellim a vicekancléřem von Papenem podepsán Říšký konkordát ratifikovaný Německem 10. září téhož roku. To je ona smlouva mezi Vatikánem a Německem, která umožnila vzestup Adolfa Hitlera.
Byla to jedna z prvních smluv, které Vatikán jako městský stát uzavřel. Vznikl totiž až roku 1929 na základě Lateránských smluv.
Do mezinárodní politiky vešel tedy nejhorším možným způsobem, ale ještě hůře pokračoval. Od třicátých let byl svět zaplevelen různými klerofašistickými diktaturami, teroristickými skupinami a diktátory.
Nám nejblíže je samozřejmě Slovensko, které vedl kněz Josef Tiso jako satelitní stát nacistického Německa. Navazoval vlastně na Andreje Hlinku - dalšího kněze, který byl s nacisty až příliš zadobře. Slovenský štát nebyla žádná idyla, jak se vám jistě budou slovenští klerofašisté snažit namluvit. Byla to prezidentská klerofašistická diktatura napodobující nacistické Německo. Pořádkovými sbory se v ní staly Hlinkovy gardy.
Mnohem horší byla situace třeba v současném Chorvatsku pod vládou Ustašovsů. Nikdo už dnes nijak nepřipomíná Koncentrační tábor Jasenovac který byl považován za jeden z nejhorších i mezi německými nacisty. Tuto část historie později zpracoval ve své knize Vatikánský holokaust (překlad) židovský spisovatel Avro Manhattan.
Klerofašistické vlády a politické strany úřadovaly také v Rakousku, Belgii, Francii, Portugalsku, Španělsku a Brazílii. Aby nezůstal nikdo na pochybách, angažoval se Vatikán také v budování únikových cest pro nacistické zločince (též zde).
Po válce pak sehrál Vatikán podobně nechutnou úlohu ve Válce ve Vietnamu (1955 až 1975) kde americká armáda bojovala na straně katolického diktátora Ngo Dinh Diema a později také ve válce ve Rwandě (1994) (též ZDE, ZDE a ZDE).
Při snaze vysvětlit že katolická církev měla možná svůj podíl na těchto válečných zločinech, na holokaustu, na genocidách ale za doby nacistického Německa a socialistického Československa byla utlačována, bychom měli vzít v potaz, že za nacismu i za socialismu směli katoličtí kněží kázat, katolická církev mohla vyučovat, dostávala státní dotace a v obou případech měla zastoupení v zákonodárných sborech!

Utlačováni možná byli jednotlivci a těm by se také měla kompenzace dostat, rozhodně ale nemůžeme srovnávat "útlak" církve se skutečným útlakem, jakému byli vystaveni třeba sedláci.
Neříkám, že se nemohl nějaký kněz postavit proti oficiálnímu šílenství nacismu nebo komunismu, jako organizace ale stála katolická církev jednoznačně na straně pachatelů teroru.


Někdy říkám, že je ŘKC nejdéle působící teroristickou organizací. Není to pravda!
Teroristické organizace nejsou vlastně takový problém, jsou to jen chapadla monstrózní chobotnice. Její hlavou jsou vždycky finanční zdroje. Vatikán nikam svou švýcarskou gardu bojovat neposílá - za něj bojují peníze a ohlupení bojovníci. (Stejně jako za Saúdskou Arábii bojují hloupí, chudí mudžahedíni.)
Kdybychom chtěli - opravdu chtěli - zabránit další válce v Evropě, stačil by na to jediný jednodenní útok na Vatikán - bankovní centrum veškerých nedemokratických snah, sponzora diktatur a koncentračních táborů. Jenže to se nestane. Navzdory realitě, navzdory historii, navzdory současným pedofilním skandálům i milionům mrtvých budou lidé stále věřit, že jde o centrum veškerého dobra, zdroj naší morálky a civilizace.
A proto si může pan Duka stěžovat na utlačování za nacistů a komunistů.

Zajímavá diskuse o vztahu ŘKC a nacistů ze stránek holocaust.cz: ZDE a ZDE
O současných klerofašistických snahách ZDE, ZDE a ZDE 

5 komentářů:

  1. Pod tento článek se rovněž podepisuji, 100% souhlas.

    OdpovědětSmazat
  2. "Kdybychom chtěli - opravdu chtěli - zabránit další válce v Evropě, stačil by na to jediný jednodenní útok na Vatikán - bankovní centrum veškerých nedemokratických snah, sponzora diktatur a koncentračních táborů." Nejsem žádný katolík ani věřící, ale tohle je dost přehnaný výrok a poukazující na jistou nenávistnou zaslepenost. Autor účelově vytahuje špínu na ŘKC, ale že by mluvila o české církvi, se kterou se jedná o restitucích, to ne. Dukův výrok se mi nezdá nijak urážlivý, on je představitel české církve, nikoliv vatikánské.

    OdpovědětSmazat
  3. Parafrázuji H. G. Wellse: Proč nebombardujeme Řím?
    Pokud si přečtete také doporučené knihy, budete vědět proč.
    Chce to naopak velkou snahu nevidět. Vím o čem mluvím, já musel také hodně přehodnotit a nejsem rád, že jsem to musel číst znovu.

    OdpovědětSmazat
  4. Zdravím Petře
    Povolte si možná komentáře tak, ať vám mohou psát-odpovídat všichni, ne každý má google účet, rozumí nastavení, nebo se rád přihlašuje..
    Dostal jsem také zajímavý komentář...
    http://zastavse.blogspot.cz/2012/12/hokynari.html

    OdpovědětSmazat