Počet zobrazení stránky

úterý 4. června 2013

Máme skvělou mládež!

Často slýchávám řeči na téma "lidi jsou svině" a "mládež je děsná". Musím říci, že mé zkušenosti těmhle tvrzením naprosto odporují. Naopak, často ve mě vyvolává ona proklínaná mládež vysloveně nadšení. Jako ukázku vám popíši takové tři zážitky.

Ležel jsem jednou takhle doma na posteli. Venku byla totiž už tma. Zvenku se linula jakási hudba, na které mi bylo něco divného. Otevřel jsem proto dveře na francouzskou lodžii a pořádně se zaposlouchal. Jo, bylo to jasné, byl to prostě jen zpěv, úplně bez doprovodu, ale fantastický.

Oblékl jsem se a šel ven za tím hlasem. Byla tam taková ta skupinka puberťáků, jaké se občas scházejí před barákem a tajně popíjejí kolu s vodkou. Pár kluků sedělo na opěradle lavičky a prosilo stejně starou dívku, která stála před nimi aby jim zazpívala. A ona zazpívala, opravdu nádherně.

Druhý zážitek byl když jsem byl pozván na Gymnázium Gutha Jarkovského abych žákům předvedl, jak vypadá "živý ateista". Ukázalo se že není vlastně úplně akcí pedagogického sboru, ale že ji vedou dvě studentky v rámci festivalu Jeden svět na školách.

Třetí zážitek byl zvláště překvapivý. Jel jsem letos koncem května asi v osm večer metrem na Pankrác, když mě začal obtěžovat jakýsi rusky či ukrajinsky blábolící opilec. Snažil se mi sebrat tašku ale vzhledem k jeho stavu a má hmotnostní převaze (mám 115 kg) mu to moc nešlo. Nicméně byl dosti vytrvalý a tak jsem s ním nějakou dobu zápolil.

Téměř jsem si nevšiml, že se kus ode mě objímá až podezřele mladistvě vypadající milenecká dvojice - včerejší děti. To co se stalo pak mě opravdu překvapilo a přiznám i trochu zmátlo. Slečna se totiž pustila svého chlapce a obrátila se na mě se slovy: "Potřebujete pomoct?"

A opravdu se tahle holčina, kterou bych asi unesl na jedné ruce (jak se někdy říká - 40 kilo i s postelí), do toho opilce pustila. Tedy slovně, mírně ale důrazně. A opilec skutečně na další stanici vystoupil. Myslím že to nebylo nějakou fyzickou převahou, (ostatně mě se nezalekl) ale že to bylo prostě tím, že dal někdo najevo že mu to není jedno. Velmi rychle jsem dívce poděkoval a chtěl jsem ještě něco říci, ale ti dva už mě opět nevnímali...

Teď to vypadá, že vlastně chválím jen děvčata. Jo, jsou v těch situacích nějak akčnější. Nicméně včerejší noc (3. až 4. 5. 2013) ukazuje že i mužská část není k zahození. Viděl jsem je jako dobrovolníky v hasičárně v pražských Holešovicích plnit pískem pytle pro stavbu zátarasů proti povodni. (Pravda, dívky tam byly také.) 

Věřte mi, lidé (většinou) nejsou svině a naše mládež je skvělá!
  

Žádné komentáře:

Okomentovat