Počet zobrazení stránky

neděle 26. července 2015

Protože jsem asi taky sluníčkář

Jo, něco vám řeknu. Bolí mě to co děláte, že hájíte něco, co smrt slibuje i vykonává, bolí mě to na vás, na vás, kterým říkají "sluníčkáři" a víte proč? Protože jste mi z lidí nejbližší - svými názory, svou estetikou a svojí naivitou.

Dokládám to přímo z článků největšího sluníčkáře a experta na sluníčkáře - J. X. Doležala:

Sluníčkový človíček je hluboce přesvědčen, že pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí, přestože posledních dvacet let české i světové politické reality ukazuje pravý opak.

Ale vždyť já vím, kdo jiný by to měl vědět, když ne já, ale tak bych si přál aby to tak bylo, že na to někdy zapomínám.

Typický sluníčkový znak postoj je “nepolitická politika“, což v praxi znamená obsazování politických postů lidmi mimo sféru politiky.

No jo, fakt jsem tomu věřil a ještě trochu tomu věřím. Ba ne, po svém kratičkém bezvýznamném angažmá ve Straně zelených nevěřím vůbec na to, že by politické strany mohly být užitečné. Vztah politiků se už dávno z úrovně "symbiont" definitivně přestěhoval do stabilní úrovně "parazit".

V politickém myšlení jsem anarchistou ze zoufalství.

Chviličku jsem byl dokonce přesvědčen, že by Táňa Fischerová nemusela být špatnou prezidentkou. Jsem ale šťastný, že jí není.

Správný sluníčkář má i při návštěvě zubního lékaře trackové sandály, pohorky, nebo alespoň zelenou vestu s logem KRNAP a batoh, takže v každé situaci působí, že se právě chystá připoutat k nějakému stromu.

No dobře, nosím trekingové sandály snad i do divadla a zrovna teď mám na sobě i batikované tričko. Vyplývá z toho snad něco?

U žen se jedná o různé kombinace etnických a outdoorových prvků. Šátek na hlavě a sukně z ethnoshopu, tričko vlastnoručně batikované přírodními barvivy a trackové sandály, případně goratexové pohorky.

Jo sakra, líbí se mi to, líbí se mi to mnohem víc než úchylnej kostýmek a vrstva malty na tvářích sekretářek. Líbí se mi to, protože taková holka většinou nemá doživotní trauma, když jí na punčochách uteče oko (protože žádné nemá) a nehledá někoho, kdo by jí píchnul tetanovku, když si zamaže lýtka od bláta.

Sluníčkáři jsou principiálně zaměřeni proti všemu, co jim ztělesňuje autoritu. Důvodem je nedospělost a nevyzrálost, sluníčkáři nemají na to sami být autoritou, ale také odmítají se jakékoliv - i zcela přijatelné - autoritě podřídit. 

Tohle na mě už asi úplně neplatí, ale dalo mi dost práce si zdůvodnit, kterou autoritu je pro mě přípustné respektovat. Nikdy jsem ale svůj odpor k autoritám nepovažoval za špatnou vlastnost.

Přesto jsou sluníčkáři v čemkoliv, kde to je možné, alternativní, rozmáhá se dokonce na podobnou skupinu orientovaná služba ekologického pohřebnictví, kdy se do květináče s půdou, hnojivem a semínkem nasype popel sluníčkáře, takže z něj vyroste strom. 

Sorry J.X.D. ale mě se to fakt docela líbí :-)

Oblíbené jsou farmářské trhy, bioznačky, a zahraniční výrobky z rozvojových zemí, při jejichž výrobě nebylo ublíženo žádnému černochovi. 

Asi mě tam musel někdy vidět, nebo co? No jo no, když to jde... Nebo že by četl můj článek o fairtrade?

Pokud se sluníčkář na cestách náhodou dostane někde v pákistánských či afgánských horách k pohostinnému vesničanovi, je jím okouzlen. A nebere v úvahu, že tan čajem ho nalévající gentleman řeže starou bičem, živí se i s celou rodinou pěstováním opia a svým kalašnikovem v průběhu života zastřelil už jedenáct lidí. 

Víte, tohle je vlastně můj problém - já to vím. Na rozdíl od většiny lidí co bojují za muslimy ale i proti muslimům, jsem ten svět viděl nejen z okna hotelu a byl jsem vzhůru, když ostatní spali. Něco to ve mě nechalo - vědomí, že si kultury nejsou rovny, že si svoje sluníčkaření mohu dovolit jen proto že mi to dovolí ta moje civilizace.

Spoustě lidí tahle věc prostě nedochází. Nedokáží pochopit, že by něco mohlo být opravdu takové, tak hrozné. Tak hrozné jako islám. Řeknu vám co je islám:

Myslíte si, že když je necháte být, oni nechají být vás?
Zapomeňte! Oni vás zmiňují a přejí vám utrpení při každé modlitbě a uráží je už sama vaše existence (v tom jsou ještě "lepší" než křesťané). Šaríja myslí nejen na muslimy ale vlastně hlavně na nevěřící a jinověrce (dokud přežijí).

Máte rádi jiné kultury?
Zapoměňte! Islám jiné kultury netoleruje.

Máte za kamaráda Žida? Možná o něm ani nevíte, že je Žid.
Zapomeňte! Pro islám jsou Židé definovaní nepřátele.

Jste (jako já) ateista?
Zapomeňte! V islámském světě musíte nějakou víru alespoň předstírat. Za ateismus je smrt.

Máte za kamaráda homosexuála?
Zapomeňte! Islám mu určuje smrt svržením z nejvyšší budovy města.

Je některý z vašich kamarádů potřeštěný esoterik?
Zapomeňte! Podle islámu jde o čarodějnictví (předvídání budoucnosti), trestem je smrt.

Vyspali jste se někdy jen tak s kamarádkou?
Zapoměňte! Pokud nemáte povahu vraha, neudělali byste to.

Máte za kamarádku (jako já) svobodnou matku?
Zapomeňte! Byla by mrtvá!

Zajdete si někdy na nudapláž?
Zapomeňte! Šlo by vám o život.

Líbí se vám polonahé holky na festivalech?
Zapomeňte! Nejen polonahé, ale samotné ženy na veřejnosti i nenáboženská hudba jsou v islámu haram!

Máte jako muž kamarádku, se kterou si můžete popovídat v hospodě nebo v kavárně?
Zapomeňte! Za tohle může být i smrt ukamenováním jako za nevěru.

Poznali jste se se svojí ženou před svatbou?
Zapomeňte! Za něco takového by vám oběma v islámu hrozila smrt.

Rozvedla se nějaká vaše známá se svým mužem, protože to byl násilník?
Zapomeňte! Stále by za něj byla vdaná. Nejen že to není důvod k rozvodu, ale dokonce vám to nesmí ani říct.

Jste pro rovnoprávnost?
Zapomeňte! V islámu je nerovnost mezi lidmi dána od počátku.

Jste feministka/feminista?
Zapomeňte! Islám v ortodoxnějších zemích feminismus zpravidla netoleruje. I tam kde existují feministické muslimské skupiny, řeší věci, které evropská kultura řešila na konci 18 století! Nikdy přitom nejde o úplnou rovnoprávnost žen! To že " islám v době svého vzniku přinesl ženám velké zlepšení jejich statutu" je nestydatá lež. Ostatně první Mohamedovou manželkou byla nezávislá obchodnice - vdova. Srovnejte si to s postavením vdov v muslimském světě.

Ohlásila některá žena ve vašem okolí, že byla znásilněná?
Zapomeňte! V islámském světě by riskovala život.

Máte rádi umění?
Zapomeňte! Jak by se vám líbilo umění beze všech obrazů znázorňující lidi a zvířata? Bez Mony Lisy, bez Snídaně v trávě, Gustava Klimta a Henri Matisse nebo Karlův most bez soch?

Máte rádi historii?
Zapomeňte! Saláfisté systematicky ničí všechno, co vzniklo před hidžrou.

Máte rádi svého psa?
Zapomeňte! Psi jsou v islámu nečistá zvířata.

Máte rádi přírodu?
Zapomeňte! Islám neobsahuje nic jako ekologické myšlení. Ekologické myšlení pochází z Evropy a jiné kultury jej nechápou. "Zelená" hnutí v islámském světě ho nemají vůbec (ale existují). Ve světě, kde je nutné být kreacionistou a nevěřit v souvislost mezi příčinou a následkem to ani nejde.

Vadí vám nenávist?
Pak nechápete, že v islámu je nenávist základním prvkem spirituality.

Vadí vám evropská xenofobie?
Vůbec nic nevíte o té muslimské.

Vadí vám na naší civilizaci plutokratické elity?
Vůbec si nedokážete představit, jak nestydatě plutokratický je islám.

Udělali jste někdy v životě vtip na adresu Ježíše, Mohameda, boha nebo nějakého starozákonního proroka?
Podle islámu zasloužíte smrt.

Cítíte vinu za naší civilizaci? Myslíte si, že bychom měli napravovat co naši předkové v minulosti napáchali? Cítíte vinu za evropské otrokářství?
I to je důvod, proč si myslím, že je naše civilizace lepší. Šejkové ani obyčejní muslimové nic takového k zemím vykořisťovaným a zničeným islámem necítí. Islám dodnes otrokářství umožňuje. Přes všechno, co bylo v historii jménem islámu napácháno se muslimové stále cítí jako oběti.

Teď se mě zeptáte, jestli na islámu nevidím opravdu nic dobrého.

Víte to máte tak Rusové i Mongolové zvali pocestné na čaj i v dobách nejtužšího komunistického režimu, ale komunistickou ideologii to nedělalo lepší. Stejně tak jste i tam mohli najít přátele. Bylo to prostě tím že ani v takové společnosti dobří lidé nevyhynou. Tak je to i s muslimy. Lidé chtějí mít přátele, chtějí spolu vycházet dobře a mít se rádi. V tom je jedno jestli se narodíte tady nebo jakémkoli jiném zřízení.

Proto (naivně) věřím, že všechno nakonec dopadne dobře, jen už nejsem naivní ve vztahu k tomu malému zlu, které se dokáže nahromadit a stát velkým.

Názory mají svou váhu a je důležité je zkoumat i odsuzovat. Dokud jsou na úrovni slov, tak slovy, pokud přejdou na úroveň činů, pak činy. 


Žádné komentáře:

Okomentovat